Feest

Feest

vrijdag 4 september 2015

1.

Je hebt een nachtlampje voor me opgehangen. Na de eerste nacht dat ik weer thuis slaap sta je voor mijn deur en vraagt hoe het gegaan is, het liggen met mijn ogen dicht. Ik durf niet te zeggen dat ik over weinig eerlijk ben geweest de laatste tijd. In plaats daarvan vertel ik je dat ik droomde over roltrappen. Over gele, groene, rode en blauwe ballonnen, en over het geluid dat je hoort wanneer iemand zijn been breekt. Ik zeg dat ik denk dat het met de randen te maken heeft. Tussen vier en vijf heb ik ze allemaal afgeplakt, de rest van de nacht draaide ik me om het kwartier om.
Zonder te vragen haal je mijn bed weg. Ik zit in kleermakerszit op de grond en kijk toe hoe ze verdwijnen. Vannacht slaap je op gelijke hoogte met jezelf, zeg je. Met dat wat niet kan vallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten